diumenge, 10 d’octubre del 2010

SALSA QUETCHUP CASOLANA

Continuant amb la linea de les conserves, tenint en compte que la meva il.lusió de fa temps era fer un rebost ben maco, farcit de tot tipus de melmelades i verduretes,  i amb colors alegres, només em va faltar que la meva amiga Roser em fés saber que es feia el curs de Conserves a Sant Pere......  "comencen demà...."  ostres.... de seguida vaig contactar amb en Manel, per veure com funcionava i si encara quedaven places.....Quina il.lusió poder participar "Curs de Conserves" impartit pel "Rebost de l'Empordanet".  Avui mateix li he fet saber a n'en Manel, que ja tinc el primer fruit del curs.... El quetchup que vaig fer el diumenge.....QUINA PASSADA....!!!  Ha estat una experiencia fantàstica, després de tota la feina que m'ha suposat, he cremat quasi tota l'adrenalina que havia acumulat durant una dura setmana de greus problemes. A més contenta, també, ja que en Manel ha guanyat el concurs de la Festa de l'Anxova, i això m'ha alegrat més la setmana... Segur que hem tingut un bon mestre de les conserves.
De tot el que vaig guardar al rebost només me'n queden 3 pots, o sigui, que encara que ja s'estigui acabant la temporada de les tomates, en buscaré sota les pedres, per tornar-ne a fer de nou, abans no s'acabi el mes d'octubre.
Per fer el quetchup es necessita la següent proporció (sempre tenint en compte que el pes es producte net):




5 kg de tomata
1 kg de carrota
1 kg de pebrot vermell
1 kg de poma
S'afegeix tota aquesta barreja a l'olla, triturant-ho i posant al foc a bullir durant 2 hores i mitja.
passat aquest temps, afegirem:
1/2 litre d'oli de girasol
1/2 kg de sucre
400 gr. de vinagre de vi negre
5 cabeces d'alls (pelats)
4 cullerades de sal (soperes)
4 pebrots picants (segons el gust de cadascú, però no surt gaire picant, ja que es per despertar les pupil·les gustatives)
Aquesta nova barreja, la posem de nou a coure al foc durant 1/2 hora més, anant en compte ja que la barreja esquitxa molt.  Ara ja només faltarà posar al forn durant 30 minuts a 120º.  
Ara ja només falta omplir els pots i pasteuritzar-los durant 45 minuts, per poder anar consumint durant 2 anys.
Espero que us agradi, ja que a casa i als amics, els a encantat.
Si us atreviu, ja em fareu saber que tal us ha anat, ja que moltes visites pel blog però pocs missatges rebuts!!!
Ara ja nomès queda felicitar al Manel, qui ens ha engrescat en tot aquest món de les conserves, amb el seu tarannà i imaginació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada