diumenge, 20 de febrer del 2011

PERES AL CAVA

Partint de les típiques peres al vi, m'he atrevit a substituir el vi negre, per un cava... del que us vingui de gust. A casa, com que el cava no triomfa, per anar gastant el que tenim al rebost, de tant en tant, l'utilitzo per fer les peres, o be per un rostit, encara que a vegades una bona copa de cava be de gust.


Necessitem:
5 peres varietat blanquilla (no gaire madures)
1 ampolla de cava
2 cullerades suc llimona
1 tassa de sucre
1 branca canyella
1 pell de llimona
1/2 vaina de vainilla

Pelem les peres deixant la cua i les anem posant a l'olla. Tot seguit hi aboquem la resta d'ingredients. (en el cas que les peres siguin un pel verdes, cal afegir-hi més sucre) Deixem coure aproximadament 1 hora a foc mig, quan ja tenim les peres toves, les reservem i fem arrencar el bull al caldo que ens queda a l'olla, per tal de reduir-lo una mica.
Aquest plat, es més bo, si es deixa refredar dins el mateix suc fins a l'endemà. Es conserva dies a la nevera. Per presentar el plat, tallem la pera en forma de ventall i el podem acompanyat d'un gelat. Empolsem canyella pel damunt.

1 comentari:

  1. Mmmm... quina bona idea... A mi els postres em costen molt, vull dir que sempre acabo fent el mateix. Jo tampoc bec cava i, no sé per què, la majoria de gent em regala cava que jo acabo regalant.... És una molt bona idea!

    Gràcies per la recepta, Pilar!

    ResponElimina