dimecres, 21 de desembre del 2011

POLLASTRE AMB SANFAINA

S'ha acabat l'estiu, i després d'anar cada cap de setmana a la platja amb tota la colla, la sorpresa es saber que hi haura dins de cada carmanyola per sorprendre a la família i amics. Sempre van sortint els plats típics com:
Carn arrebossada, truita de patates, gaspatxo... pero el dia que Lola va portar el pollastre amb sanfaina, vaig recordar-me del plat que menjava quan era petita, ja que al tenir els pares hort sempre busques diferents plats per aprofitar la verdura recollida. Doncs avui l'he fet a casa, i ara un en dóno els detalls:

1 pollastre tallat a octaus
1 ceba gran
1 pebrot verd
1 pebrot vermell
albergínia
6 tomates madures
sal
pebre
llorer
oli

  • Rossegem el pollastre amb un raig d'oli i quan sigui una mica daurat el reservem
  • Incorporem la ceba tallada a juliana i força prima, un cop ja estigui tova, incorporem el pebrot verd i vermell i deixem coure uns minuts  (sempre intentarem coure-ho a foc mig).
  • Haurem tingut l'alberginia amb sal, i posteriorment l'escorrem amb aigua, i ho deixem en un paper absorvent. Passat aquest temps, que aprofitarem mentre rossegem la verdura del punt anterior hi aboquem l'alberginia i deixem uns minuts.
  • més tard posarem les tomates pelades, desgranades i tallat a daus.
  • quan estigui tota la verdura tipus samfaina i afegim el pollastre i ho deixem que vagi fent el xup-xup perquè se'n vagin barrejant els gustos.

Aquest plat es més bo d'un dia per l'altre reposat i reescalfat. Espero que us recordi la cuina de l'avia, ja que jo en tinc molts records tan de avia com de mare. 
Dedico aquesta recepta a la meva amiga Lola qui em va fer recordar d'aquest plat que menjava a la meva infància.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada