dissabte, 24 d’octubre del 2009

FIDEUA

1/2 kilo de fideus
2 sepies/ calamars
6 gambes
1 ceba
1/4 kg salsa tomata
1 Lt. brou peix

Primer de tot, posem abundant oli a la paella, a foc mig, i afegim els fideus perquè es vagin rossejant. Quan comencen a estar rossos s'escorren i es reserven. L'oli escorregut es guarda ja que no queda brut. A la mateixa paella, saltegem les sepies o calamars, depèn del que disposem, i reservem. Fem el mateix amb les gambes. Un cop tot rossejat, comencem a fer el sofregit amb la ceba tallada ben petita, i quan ja comenci a dorar-se hi aboquem la salsa tomata, i tornem a incorporar el peix i els fideus deixant-ho un moment. Ara es el moment d'incorporar el brou de peix molt calent. Quan el fideu ja es tou, es deixa una estona amb el foc apagat i tapat. O si es vol que quedin els fideus aixecats, es posa una estona al forn que previament haurem escalfat. Al buscar escalfor els fideus, es quan es posen drets. Les mides són aprox. ja que sempre ho faig a cop d'ull.




Autor de la foto: Florenci

2 comentaris:

  1. Hola Pilar,

    Tinc un dubte, quin fideu utilitzes per fer aquesta fideua, he que tenen un número?, imagino que són els de la mida entre el cabell d'àngel i el fideu de fer fideus a la cassola ?

    Roser, bcn

    ResponElimina
  2. Hola Roser, m'agradaria coneixer com has trovat el meu blog, ja que fa mesos q el tinc i encara no havia rebut cap missatge. Gracies de nou.

    els fideus per fideuà, que posen en els paquets dels supers son els que tenen el forat, pero a mi m'agrada la mida que comentes. jo utilitzo habitualment els fideus de Mercadona "fideo mediano". Exactament la mida despres del cabell d'angel. A més dir-te que a vegades, faig la fideuà amb carn, ja que el meu fill no li agrada gaire el peix, només caldria substituir el peix per salsitxes i costelló de porc tallat tot petit. Que vagi de gust.

    ResponElimina